Avalon » Serie komiksowe » Agents Of Atlas » Agents Of Atlas #4

Agents Of Atlas #4

Agents Of Atlas #4

"Agents of Atlas" - part 4: "Return of the Queen"

Postacie
Zapowiedź

Derek Khanata, agent S.H.I.E.L.D., widział w swoim życiu niejedno, ale nic nie wywarło na nim takiego wrażenia jak Namora - księżna oceanów. Tym razem to właśnie ona dołączy do Agentów Atlasa.

Cytat

Z notatnika Khanaty: "Side note: To help blend in with the rest of the team, Venus has decided to stop walking about topless. It helps a little. I now only feel the need for two cold showers per day."

Streszczenie

W bliżej nieokreślonym miejscu Yellow Claw wraz z młodym pomocnikiem obserwują drużynę Jimmy'ego stojącą nad trumną Namory. Claw wspomina, że królowa była pierwotnym wyborem pana Lao, który chciał mieć ją w swoim projekcie. Pomocnik wyraża żal z powodu pomyłki robota. Złoczyńca jednak ucisza go, stwierdzając, że M-11 bywa zagadkowy, lecz za to nigdy się nie myli. Jak się okazuje, obraz na ekranie Clawa jest widokiem z perspektywy robota...

Tymczasem Marvel Boy zauważa, że rozbity sarkofag jest jedynie iluzją. Likwiduje ją, a oczom bohaterów ukazuje się nienaruszone ciało Namory zatopione w bryle lodu. M-11 zaczyna ją ogrzewać promieniem ze swojego wizjera. Nagle przyjaciele zostają zaatakowani przez gromadę olbrzymich, krabopodobnych stworzeń. Bob zauważa, że wyłączenie iluzji musiało uruchomić alarm, który je tu zwabił. Woo rozkazuje odciągnąć potwory od trumny i rozpoczyna się walka. Robot jednak, na nic nie zważając, dalej topi lód. Stworzenia skupiają się na Gorilla Manie, jako najsilniejszym fizycznie z całej drużyny. W tym czasie bogini ratuje z opresji Marvel Boya. Kraby odcinają jednak od reszty Jimmy'ego i Khanatę, Hale również wpada w coraz większe tarapaty. Nagle pojawia się królowa, jednym ruchem likwidując bestię. Rozrywa kolejnego kraba, potem zaś wywołuje wir, który skupia pozostałe stwory w jednym miejscu. Dopełniając dzieła zniszczenia, Namora rozbija sklepienie jaskini, które zawalając się, przygniata bestie. Następnie podpływa do przyjaciół i natychmiast traci przytomność.

Na statku Bob pokazuje reszcie implant powiadamiający o uruchomieniu alarmu, znaleziony w ciele jednego z krabów. Woo chce, by dać odpocząć Namorze. Ta jednak odzyskuje przytomność i dziękuje przyjaciołom za pomoc. Szczególne wyrazy wdzięczności składa przed obliczem M-11, co nie uchodzi uwadze Khanaty. Zauważa on również, że królowa najwyraźniej ma świadomość tego, jak długo była uwięziona w bryle lodu. Bob tymczasem daje Namorze nowy kombinezon, Woo wyjaśnia jej okoliczności, w jakich ponownie znaleźli się razem, Venus zaś zmienia kolor włosów na rudy, stwierdzając, że nie mogą mieć dwóch blondynek w drużynie. Później Jimmy zdaje relację z postępów swojego śledztwa. Odkrył w swoich zapiskach sprzed utraty pamięci, że wpadł na trop dużej organizacji pod nazwą Atlas Foundation. W notatkach przewijają się również wzmianki o "mistrzowskim planie" i pewnej grubej rybie, panu Lao. Woo oznajmia przyjaciołom, iż postanowił nie narażać ich i rozwiązać tę sprawę na własną rękę. Jednak Gorilla Man, a w ślad za nim reszta drużyny stanowczo przekonują go, że gdziekolwiek będzie musiał się udać, oni pójdą wraz z nim.

Następnego dnia o poranku grupa rozpoczyna inwigilację miejsc, które powiązane są nazwą z Atlas Foundation. Ich pierwszym celem jest zamknięta dla zwiedzających oranżeria. Kiedy Jimmy próbuje zbadać jedną ze znajdujących tam roślin, ta nagle go połyka. Zostaje wyzwolony przez Namorę, a Venus powstrzymuje "pracowników" przed użyciem broni. Kolejne cele to kostnica, w której bohaterowie są zmuszeni do zlikwidowania stada zombie oraz centrum biotechnologiczne imienia Atlasa, gdzie muszą stawić czoła rozszalałym dinozaurom. Zaś w sierocińcu pokonują gromadkę tajemniczych jasnowłosych dzieci, obdarzonych mentalnymi zdolnościami [żywcem wyjętych z "Wioski przeklętych" :P - Jaro].
Po tygodniu zmagań z kolejnymi podejrzanymi instytucjami mającymi imię Atlasa w nazwie, grupa Jimmy'ego natrafia na piratów, którzy zostają zauroczeni i unieszkodliwieni przez Venus. Khanata zauważa dziwne zachowanie Namory w trakcie rzucania uroku. Początkowo myśli, że królowa ma odmienną orientację, lecz po chwili dociera do niego, że jej wzrok wyraża strach spowodowany rozpoznaniem czegoś. Może jedynie zastanawiać się, co ją tak przeraziło.

Po pokonaniu piratów Jimmy zarządza przerwę popołudniową. Korzystając z bliskości archipelagu Fiji, bohaterowie beztrosko spędzają czas na plaży. Zły nastrój Namory rzuca się w oczy jej towarzyszom. Venus i Jimmy idą za nią, by ją pocieszyć, ona jednak znika im z pola widzenia. Zostają zaczepieni przez chińskiego sprzedawcę figurek z terakoty. Azjata nazywa Woo swoim pobratymcem, on zaś wyjaśnia, iż urodził się w Stanach. Sprzedawca odpiera, że geografia nie ma znaczenia, liczą się tylko więzy krwi, po czym wypowiada chińską wersję nazwiska Jimmy'ego. Ten zaskoczony orientuje się, że ma przed sobą Yellow Clawa, który jednym pstryknięciem palca ożywia figurki. Zwiększają one swój rozmiar i atakują bohaterów. W trakcie walki złoczyńca wyjawia, że "Yellow Claw", a właściwie "Golden Claw" to jego tytuł, nie imię. Mówi, iż prawdziwe imiona są zawsze kluczami do rozwiązania zagadki i wierzy, że zaszedłszy tak daleko, Jimmy może ją rozwiązać. Podczas gdy przybywa reszta drużyny, Woo zaczyna grozić przeciwnikowi schwytaniem. Ten jednak stwierdza, że wprawdzie Jimmy jest przeznaczony do wielkich rzeczy, lecz nigdy jeszcze go nie złapał i nie zanosi się na to również w najbliższej przyszłości. Bohaterowie szybko rozprawiają się z glinianymi żołnierzami, lecz w tym czasie Clawowi udaje się zbiec.

Podczas gdy reszta drużyny wchodzi do latającego spodka, Jimmy pyta Khanatę, czy dowodził drużynami S.H.I.E.L.D. Odpowiedź Dereka jest twierdząca. Woo mówi mu, że wprawdzie lubi być szczery z teamem, lecz w pewnych sytuacjach należy zachować dyskrecję. Wakandyjczyk zgadza się z nim, na co Jimmy oznajmia, iż uświadomił sobie, że mają w drużynie podwójnego agenta.

Autor: Jaro

Galeria numeru

Agents Of Atlas #4

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2020 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.