Avalon » Serie komiksowe » X-Men: Curse Of The Mutants - Storm & Gambit » X-Men: Curse Of The Mutants - Storm & Gambit

X-Men: Curse Of The Mutants - Storm & Gambit

Postacie
Zapowiedź

X-Men wiedzą, jak powstrzymać inwazję wampirów na San Francisco, ale to, co jest im potrzebne, znajduje się w rękach ich wrogów. Zadanie idealne dla pary złodziei znajdującej się w szeregach bohaterów.

Cytat

Storm: "When I joined the X-Men, I was a different woman. I swore never to take a life. But that changed. I made an exception. And exceptions became justifications. Taking a life became less horrifying. And today I crossed a line. I took another life. Not a monster or a vampire. An innocent."

Streszczenie

Storm i Gambit lecą nad Morzem Śródziemnym, poszukując Wyspy Wampirów. Ororo wyczuwa zakłócenia w atmosferze, wywołane przez barierę chroniącą wyspę przed teleporterami i telepatami, a gdy kieruje się w jej stronę, słyszy czyjś głos, mówiący, że krwiopijcy o nich wiedzą. W następnej chwili grupa Charniputra atakuje samolot, który po kilku uderzeniach zaczyna spadać do morza. Wampiry nie zauważają jednak, że X-Men zdążyli się ewakuować i ukrywają się w chmurach. Gdy Storm udaje się za nimi i w końcu dociera na wyspę, zauważa pewną postać stojącą na jednej ze ścieżek, jednak gdy ląduje, osoby tej już nie ma. Ororo wyjaśnia Remy'emu, że wydawało jej się, iż był to Dracula we własnej osobie i że to on ostrzegł ją przed atakiem.

Osiem godzin wcześniej. Storm i Gambit przygotowują się do wyruszenia na wyspę, choć nie mają pojęcia, w co się pakują – Emma nie zdążyła niczego odczytać z umysłów wampirów, z którymi walczyli [patrz X-Men vol. 2 #2 – przyp. S_O], a jedyne, co na temat wyspy wiedział Blade, to fakt jej istnienia i położenie u wybrzeży Grecji. Remy stwierdza, że właśnie dlatego udaje się tam tylko dwójka doświadczonych złodziei, a Ororo dodaje, że telepatyczne połączenie, które kiedyś stworzył z nią Dracula, może jej pomóc w odnalezieniu jego ciała.

Teraz. Remy wyraża wątpliwości co do tajemniczego głosu prowadzącego jego przyjaciółkę, stwierdza jednak, że Ororo nigdy go nie zawiodła i dlatego wkracza wraz z nią do pogrążonych w ciemności tuneli. Zapytana, Storm wyjaśnia, że Profesor pomógł jej zapanować nad jej klaustrofobią. Dodaje też, że stara się zamaskować ich zapach, zwiększając wilgotność powietrza dookoła ich ciał, co nie jest łatwe, bowiem nawet powietrze w tym miejscu jest "złe". Nagle zostają zaatakowani przez grupę wampirów. Ororo próbuje powalić je piorunem. Okazuje się jednak, że nie jest w stanie kontrolować w tym miejscu natężenia swej mocy. Radzą sobie zatem z krwiopijcami w bardziej tradycyjny sposób: tnąc, rąbiąc i przebijając kołkami. Nie zauważają pewnego Nosferatu, który stara się uciec, który jednak zostaje zatrzymany przez Janusa, syna Draculi. Ten proponuje sojusz, wyjaśniając, że, podobnie jak oni, chce przywrócić swego ojca do życia. Sam jednak nigdy by sobie nie poradził – tak jak i oni – i dodaje, że to on ostrzegł Storm przed atakiem, gdy była w samolocie. Gambit nie ufa wampirowi, ale Ororo przypomina, w jakiej sytuacji się znajdują i przyjmuje ofertę Janusa. Ten przystępuje więc do "przesłuchiwania" schwytanego.

Jakiś czas później. Nasi bohaterowie przechodzą przez salę pełną rzeźb najróżniejszych rodzajów wampirów. Janus wyjaśnia, że cała wyspa jest jedną wielką świątynią. Pierwszy wampir, Varnae, stworzył ją całą za pomocą magii – także powietrze wewnątrz niej, co tłumaczy kłopoty Storm z kontrolą mocy – gdy zbiegł z Atlantydy [patrz Historia Uniwersum: "Ziemia – Centrum Wszechświata" – przyp. S_O]. Lekcję historii przerywa jednak kolejny oddział wampirów, który porywa Ororo do jeszcze głębszych podziemi. Udaje jej się jednak pokonać ich wszystkich i instruuje łączącego się z nią telepatycznie Janusa, by odnalazł wraz z Remym ciało Draculi i nie przejmował się nią. Sama zaczyna krążyć po korytarzach, w których się znalazła, w końcu trafiając na miejsce, gdzie wytwarzane jest pole chroniące wyspę. Po pokonaniu strażników wchodzi do środka. Odkrywa grupę siedzących w kręgu, pogrążonych w transie wampirów, podłączonych systemem rurek do zwisających z sufitu ludzi. Jeden z nich okazuje się być przytomny i zauważywszy bohaterkę, prosi ją o ratunek.

Tymczasem Janus i Gambit odnajdują kryptę, w której ukryte zostało ciało Draculi. Okazuje się jednak, że w pomieszczeniu ukrywała się prawdziwa armia wampirów. W czasie walki z Janusem łączy się Storm, pytając, jak może uwolnić ludzi podłączonych do aparatury. Wampir wyjaśnia, że nie została ona zbudowana z myślą o wygodzie ludzi. Stwierdza, że maszyna służy do karmienia znajdujących się w transie krwiopijców, a naruszenie jej lub zabicie wampirów spowoduje praktycznie natychmiastowe wykrwawienie się ofiar. Padając pod naporem przeciwników, każe Ororo szybko podjąć decyzję, bo inaczej stracą swoją szansę – jak tylko inne wampiry pokonają jego i Gambita, zajmą się nią. Wkrótce połączenie telepatyczne zostaje zerwane, a Storm, po chwili ciszy, przeprasza znalezionego człowieka za to, że nie była w stanie go uratować. Następnie tworzy potężne wyładowanie elektryczne, które niszczy maszynę, zabijając tak wampiry, jak i ludzi. Następnie łączy się z Cyclopsem, któremu każe natychmiast wysłać X-Men na pomoc Gambitowi i prosząc, by nie atakowali Janusa. W następnym momencie w krypcie z ciałem Draculi pojawia się grupa szturmowa, która nawiązuje walkę. Nie trwa ona jednak zbyt długo, gdyż Northstar zrywa noszone przez wampiry amulety, pozwalając Dazzler na spopielenie ich światłem podobnym do słonecznego.

Później, gdy Janus już zniknął, a X-Men wracają na Utopię razem z ciałem Draculi, Storm podchodzi do Gambita. Wyjaśnia, że wstępując do drużyny była innym człowiekiem i nigdy nie zamierzała odbierać nikomu życia. To jednak prędko się zmieniło. Dzisiaj zaś przekroczyła kolejną granicę – zabiła niewinną osobę. Remy próbuje ją pocieszyć mówiąc, że dopóki czuje wyrzuty sumienia, nie musi się martwić o utratę człowieczeństwa. Ororo stwierdza jednak, że boi się o to, co stanie się następnym razem, gdy zostanie postawiona przed takim wyborem.

Korekta: Aruna

Autor: S_O

Galeria numeru

X-Men: Curse Of The Mutants - Storm & Gambit X-Men: Curse Of The Mutants - Storm & Gambit X-Men: Curse Of The Mutants - Storm & Gambit X-Men: Curse Of The Mutants - Storm & Gambit X-Men: Curse Of The Mutants - Storm & Gambit X-Men: Curse Of The Mutants - Storm & Gambit X-Men: Curse Of The Mutants - Storm & Gambit X-Men: Curse Of The Mutants - Storm & Gambit X-Men: Curse Of The Mutants - Storm & Gambit

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2018 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.